7 patarimai kad Jūsų dantys būtų sveiki

Tobulai balti sveiki dantys – kiekvieno mūsų noras. Svajojate apie tai ir Jūs? (O kas nesvajoja!) Tuomet paverskite visus šiuos septynis patarimus savo kasdienine rutina ir gera Jūsų dantų sveikata bus garantuota.

 

Sveiki dantys – tai kur kas daugiau nei tik graži šypsena

Turbūt nenuostabu, kad ryškiai balta šypsena paverčia Jus jaunesniais ir daug patrauklesniais. Iš tiesų, pagal Amerikos Estetinės Odontologijos Akademijos atliktą tyrimą, didžiulis skaičius, net 96 procentai apklaustųjų respondentų mano, kad patraukli šypsena daro ir patį žmogų labiau patrauklų.

Bet gera dantų sveikata neapsiriboja vien tik Jūsų išvaizda. Burna yra vartai į organizmą, o tai reiškia, kad Jūsų dantų ir dantenų būklė įtakoja Jūsų bendrą sveikatą. Vien tik laikantis šių nurodymų Jūsų šypsena taps gražesnė, o viso Jūsų kūno sveikata – pagerės.

 

1. Naudokite šepetėlį reguliariai

Valymas šepetėliu yra dantų higienos kertinis akmuo. Jis pašalina maisto likučius, kuriais maitinasi bakterijos, valo dantis, ir atgaivina burnos kvapą. Dantų pasta su fluoridu padeda sustiprinti dantis, bet Jūs turite valyti mažiausiai dvi minutes, kad ji galėtų atlikti savo darbą. Daugelis elektrinių dantų šepetėlių turi įmontuotą dviejų minučių laikmatį, kuris gali padėti laikytis šių nurodymų daug lengviau.

 

2. Valykite dantis siūlu kasdien

Siūlu pašalinsite bakterijas iš tarpdančių, kurių Jūsų šepetėlis nepasiekia ir tai padės išvengti dantenų ligų. Rekomenduojama valytis dantų siūlu du kartus per dieną, bet jei tai nuspręsite daryti tik kartą dienoje, tai būtinai tą darykite prieš miegą. Kai miegate, Jūsų organizmas gamina mažiau seilių, todėl Jūsų dantys ir dantenos tampa ypač pažeidžiamos bakterijų.

 

3. Aplankyti savo burnos higienistą

Lankykitės pas savo burnos higienistą bent du kartus per metus, kad būtų atliktas nuodugnus dantų valymas. Specialistas taip pat gali pastebėti ankstyvus požymius dantenų ligų kurios yra daug lengviau išgydomos, kai nustatomos pradiniame etape. Jei esate linkę sirgti dantenų ir ertmių ligomis, apsvarstykite būtinybę lankytis pas savo higienistą kas keturis mėnesius.
Be to, jei turite kitų sveikatos problemų, kurios Jums sukelia didesnę riziką turėti ir dantų problemų (ligos tokios kaip diabetas ar prasta imuninė sistema nuo ŽIV, vėžio ar chemoterapijos), kreipkitės į savo odontologą, kad šis patartų kaip dažnai Jums reikėtų atlikti profilaktinį patikrinimą. Specialus dantų higienos rėžimas turėtų būti taikomas nėščioms moterims, žmonėms sergantiems cukriniu diabetu, ir tiems, kuriems atliekamos chemoterapijos arba kurie naudoja vaistus galinčius paveikti dantenas (pvz. vaistai nuo epilepsijos) ar išsausinančius burną (įskaitant kai kuriuos psichikos vaistus).
Yra išmintinga reguliariai tikrinti savo burną patiems stengiantis pastebėti požymius problemų, tokių kaip negyjanti žaizdelė ant lūpos arba vidinėje pusėje skruosto, patinusios, jautrios ar kraujuojančios dantenos. Jeigu pastebėjote bet kurį iš šių simptomų, paskirkite papildomą vizitą pas odontologą, kad Jus patikrintų.

👉 Registruokitės vizitui pas burnos higienistę Dianą internetu čia ir dabar! 😷

 

4. Sveikai maitinkitės

Į savo mitybos racioną įtraukite daug pieno bei kito kalciu turtingo maisto, pavyzdžiui, sardinės ir kopūstai. Kalcis padeda išlaikyti stiprius kaulus ir dantis, o vitaminas C esantis citrusiniuose vaisiuose stiprina dantenas.
Lygiai taip pat svarbu yra ne tik tai, ką Jūs valgote, bet ir tai, ko nevalgote. Saldus ir lipnus maistas kuris prilimpa prie dantų įtrūkimų yra ypač blogas pasirinkimas, nes bakterijos maitinasi cukrumi ir skleidžia rūgštis toliau griaužiančias ertmes. Jei valgote saldainius ar kitus saldumynus pabandykite išsivalyti dantis iš karto po to, arba, jei neįmanoma, praskalaukite burną vandeniu.

 

5. Nerūkykite ar nenaudokite nerūkomojo tabako

Žmonės, kurie rūko, suserga dantenų ligomis keturis kartus dažniau nei nerūkantieji. Nerūkomojo tabako vartojimas didina riziką susirgti burnos vėžio ligoms, įskaitant lūpų, liežuvio, skruostų ir dantenų. Be to tabako gaminiai prisideda prie blogo burnos kvapo ar halitozės.

 

6. Dantų balinimas

Nors dantų balinimo nauda yra išskirtinai kosmetinė, šiuolaikinių technologijų dėka, ši procedūra yra labai saugi ir nepakenks dantims jei produktai bus naudojami taip, kaip nurodyta, o darbą patikėsite atlikti savo odontologui ar burnos higienistui. Paprasti, namų sąlygoms skirti, balinimo produktai yra veiksmingi tik nedideliam patamsėjimui šalinti, tuo tarpu profesionalaus stiprumo balinimo produktai puikiai atnaujina kur kas labiau pageltusius dantis. Pasitarkite su savo odontologu ar burnos higienistu prieš atliekant bet kokią balinimo procedūrą.

 

7. Apsvarstykite estetines odontologines procedūras

Pirmas dalykas, kurį žmogus pamato, kai susitinka Jus yra Jūsų šypsena, todėl kreivi, tamsūs ar trūkstami dantys gali turėti įtakos Jūsų pasitikėjimui savimi. Estetinė odontologija per pastarąjį dešimtmetį padarė didelę pažangą, todėl dabar yra įmanoma išspręsti daugelį kosmetinių problemų. Laminatės pagerinimui kreivų, tamsių ar keistos formos dantų ir dantų tiesinimo ortodontija yra tik dvi iš daugelio siūlomų estetinių procedūrų. Tačiau estetinė odontologija gali būti brangi, todėl labai svarbu pasikonsultuoti su patyrusiu specialistu prieš pasirenkant procedūrą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.